19/12/09

5. TANCAMENT DE L’ASSIGNATURA I AVALUACIÓ

L’assignatura Interculturalitat i Educació ens ha ajudat a conèixer de primera mà els recursos que aporten les noves tecnologies en el procés d’ensenyament i aprenentatge.

L’eina d’escriure en un bloc és realment interessant. Ho podríem considerar com una mena de diari interactiu. Escrius el que penses i l’altra gent hi pot anar fent rèpliques. No obstant, potser ens ha faltat interaccionar més entre els diferents blocs.

Pel que fa el bloc és un recurs que dóna molt de joc: pots crear enllaços, penjar vídeos, fotos...
M’ha agradat com ha estat enfocada la PAC 4, el fet de fer-la transversal a través del bloc és un aspecte positiu. S’ha anat elaborant poc a poc a través de la reflexió final de cada PAC. Considero que el bloc ha servit per sintetitzar o acabar de reflexionar sobre el procés fet en cada treball. Aquest espai ha servit també per connectar els aprenentatges amb l’experiència personal de cadascú.

Les proves d’avaluació continuada (PACS) han ajudat a assolir els aprenentatges. L’assignatura s’ha pogut treballar la part teòrica a través de la pràctica, això ha fet que l’assignatura fos dinàmica. Desconeixia que eren les WebQuest, i el fet d’haver-ne elaborat una ha estat una tasca engrescadora i entenedora. Entenedora pel que fa el funcionament. A més l’elaboració d’aquesta ha obert una porta que jo no coneixia. És un recurs molt bo, i de ben segur que en un moment o altre l’aprofitaré dins les meves classes.

Una altra de les activitats era avaluar un recurs de la xarxa. El fet de buscar recursos dins l’àmbit de la interculturalitat ha fet que descobríssim molts portals que aporten experiències o activitats per poder-ho treballar a classe amb els nostres alumnes. Analitzar el recurs ha servit per fer un procés de reflexió sobre l’activitat i alhora, per fer un procés d’anàlisi i reflexió de tot allò que hem anat assolint durant el semestre. A més hem après a saber fer un ús crític i reflexiu dels recursos que tenim al nostre abast i conèixer diferents actituds i les seves conseqüències en el tractament de la diversitat.

Rellegint el bloc personal he pogut constatar l’evolució en els aprenentatge. Al principi hi havia confusió entre els termes de multiculturalitat i interculturalitat. A mesura que l’assignatura avançava els conceptes s’anaven fent cada vegada més entenedors. El debat va ser un espai interessant per compartir visions i anar aclarint dubtes. Sempre he pensat que els debats són eines interessants on es posa en joc l’experiència i els coneixements sobre el tema. Per tant, és un espai de reflexió i d’organització dels pensaments molt interessants. A més, el fet de compartir fa que la nostra visió sigui més àmplia i pots aprofundir sobre temes a través de les rèpliques dels companys.

Finalment dir, que valoro de forma positiva l’assignatura perquè en tot moment ha fomentat la reflexió i el diàleg en el treball, ens ha mostrat la potencialitat que tenen eines com el bloc o la Webquest i ha fomentat la interacció entre nosaltres a través del debat i els treballs en grup. Aquests últims han estat espais on hem pogut intercanviar vivències i experiències; i alhora ampliar una mica més els nostres coneixements sobre les noves tecnologies, la interculturalitat i els recursos educatius de la xarxa.
Desitjar-vos un Bon Nadal
i un Feliç 2010
ple d’alegria, felicitat,
noves il·lusions i
nous reptes .

No hay comentarios:

Publicar un comentario